Gyvenu Jurbarke

Nuo „Gender swap“ – galvas į smėlį

Balandžio pabaigoje Jurbarko gimnazistai sumanė  rengti  „gender swap“ – lyties keitimo dieną. Kilus triukšmui, skelbimas iš socialinių tinklų dingo, o Jurbarko Antano Giedraičio -Giedriaus gimnazijos vadovai ir  mokinių tarybos pirmininkė  sutartinai aiškino, kad „įvyko komunikavimo klaida“ , nes mokinių taryba gerai neapgalvojo skelbimo turinio.

Sukišo galvas į smėlį

Gal tuo ir būtų galima patikėti, jei tuo pačiu metu tokios pat idėjos nebūtų paskelbę Klaipėdos licėjaus mokiniai.  Akivaizdu, kad sutapimas nėra atsitiktinis.

Dar keisčiau, kad savo pozicijos dėl gimnazistų planuoto pasismaginimo nepareiškė nei  Jurbarko savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus, bei savivaldybės vadovai. Vienintelis  tarybos narys Gintaris Stoškus jungtinio komitetų posėdžio metu  panoro išsiaiškinti, kaip gimnazistų iniciatyvą vertina  šią ugdymo įstaigą kuruojanti  Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus  vyriausioji specialistė Loreta Knašienė.

Tarybos narys stebėjosi, kad tokį įvykį bandoma nutylėti – pasak jo, mokiniai yra nepilnamečiai,  jie neturi civilinių teisų, jų sąmonė dar tik formuojasi,  todėl negalima leisti jos iškraipyti.  Vyriausioji specialistė tvirtino, kad tuo klausimu buvo domėtasi,  yra paaiškinimai iš mokyklos vadovybės ir iš mokinių tarybos koordinatorės. Bet tuoj pat turėjo pripažinti, kad paaiškinimai buvo tik žodiniai. L. Knašienė politikams kone pažodžiui  atkartojo gimnazijos vadovų poziciją: mokinių idėja buvo  ne persirengti kita lytimi, o tik įsisegti kokį akcentą – berniukui įsisegti kaspiną ar mergaitei užsirišti kaklaraištį.  

„Visai viso persirengimo nebuvo galvoj. Nesusikalbėjimas, komunikacijos trūkumas išėjo“,- aiškino  L. Knašienė.

Kvietė „mokytis“ pedagogus ir tėvus

Išgirdę, kaip  Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos kuratorė aiškina „nesusipratimą“, šios mokyklos darbuotojai griebėsi už pilvų.

„Paklauskit mokinių prezidentės, kodėl ji taip sugalvojo. Ar pirmas kartas? Visko jau buvo – kartą penktadienį į pamokas  vaikai rinkosi su pižamomis. Pas mus juk viskas leidžiama“,- piktinosi gimnazijoje dirbantys pedagogai.

Jie nujaučia, iš kur kyla tokios iniciatyvos. Kalbama, kad per pandemiją visos Jurbarko rajono mokyklos buvo gavusios LGBT teisių organizacijos LGL pasiūlymus dalyvauti „jautrumo LGBT klausimais mokymuose“, kuriuose būtų „aptariami LGBT moksleivių poreikiai, patiriami emocinės sveikatos iššūkiai, hemofobinių patyčių problematika“.

Kvietime buvo teigiama, kad mokymai organizuojami įgyvendinant Europos Sąjungos Teisių, lygybės ir pilietybės programos lėšomis finansuojamus projektus „CHOICE: Įtraukios mokymosi aplinkos skatinimas“ ir „ĮVAIRI VAIKYSTĖ: Keičiant socialines nuostatas apie vaikų tapatumo įvairovę Europoje“ bei Europos Tarybos per Europos Jaunimo Fondą finansuojamą projektą „Kartu prieš patyčias: paramos tinklo prieš homofobines patyčias mokyklose kūrimas“. Laiške mokykloms buvo rašoma, kad šiuos projektus remia Flandrijos vyriausybė, Kanados ambasados biuras Lietuvoje ir Švedijos ambasada.

Vienos miesto mokyklos vadovai apie tokį kvietimą pranešė Jurbarko savivaldybei – teiravosi, ką daryti, bet atsakymo, kiek girdėti, taip ir nesulaukė.

„Basų mamų“ vadovė Vitalija Jankauskaitė -Milčiuvienė

Aiškinosi, ar patinka gėjai

Tačiau tai nereiškia, kad  lyties kėtimo propaguotojai nuleido rankas. Neseniai skandalas kilo dėl Radviliškio savivaldybės Baisiogalos  gimnazijoje šeštų – aštuntų klasių mokiniams surengtų mokymų.  Organizacijos „Basos mamos“ vadovei Vitalijai Jankauskaitei -Milčiuvienei mokinių mamos pranešė apie lektorių iš „Įvairovės ir edukacijos  namų“ pastangas šviesti vaikus lytiškumo temomis.

Mokiniai pasakojo, kad jos “kalbėjo apie masturbaciją, menstruacijas, skaidrėse rodė moteriškus lytinius organus, kuriuos kai kas norėjo nufotografuoti, tai neleido ir pasakė, kad tegul būna PASLAPTIS, klausė AR JUMS PATINKA GĖJAI? Reikėjo užpildyti anketą. Tiesa, dar reikėjo susiskirstyti poromis ( nesvarbu lytis) ir artėti vienas link kito ir stebėti savo savijautą…ką pajusi?”

„Basų mamų“ vadovė išsiaiškino, kad Baisogalos miestelio vaikus švietė tos pačios įstaigos, kuri prieš keletą metų organizavo “Vulvų ir penių tapybos dirbtuves”, edukatorės. Organizacija aktyviai dirba lytiškumo srityje, rašo straipsnius, važinėja po Lietuvą ir veda lytiškumo tema seminarus moksleiviams, jų tėvams ir pedagogams, su jaunimu dirbantiems asmenims. Įstaigos projektus finansuoja įvairios valstybinės institucijos.  Pavyzdžiui, 2021 m. projektą „Lytiškumo kuprinė”, kurio metu buvo sukurtos didaktinės priemonės, leisiančios geriau vystyti mokinių lytinį raštingumą, kas užtikrins jų lytinės sveikatos puoselėjimo gebėjimus, finansavo Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondas (50878 eurų).

Lytiškumo ugdytoja Akvilė Giniota apkaltino „basų mamų“ vadovę melavimu, ir pareiškė, jog kalbėti apie lytinių organų išvaizdą yra labai svarbu nes „ne tik paaugliai, bet ir suaugę asmenys kompleksuoja labai intensyviai dėl savo lytinių organų išvaizdos. Iki tokio lygio, kad merginos darosi „barbių vulvos“ operacijas“.

„Jei mano dukrai lieptų eiti į tokius mokymus, dievaži, išmalčiau tai edukatorei snukį“,-  perskaičiusi V. Jankauskaitės – Milčiuvienės tekstą socialinių tinklų paskyroje, neslėpė  gimnazistę dukrą auginanti jurbarkietė.

Pastangos apsiginti – bevaisės

Lietuvoje jau yra kelios savivaldybės, kurioms buvo siūloma priimti deklaraciją „Savivaldybė be genderizmo ir LGBT idologijos“. Prienuose ir Marijampolėje šios iniciatyvos ėmėsi šeimų maršo atstovai.

Deklaracija buvo siūloma pripažinti, kad „agresyvi genderizmo propaganda ir LGBT ideologijos prievartinis diegimas, kuriam nepritaria didžioji dauguma Lietuvos Respublikos piliečių, supriešina visuomenę, silpnina valstybę ir kelia grėsmę pagrindiniams visuomeninio ir tautinio gyvenimo principams ir vertybėms“, todėl „ gindami vaikus, jaunimą, šeimas ir mokyklas nuo Konstitucijai prieštaraujančių vienalyčių ir translyčių šeimų diegimo, deklaruojame pasiryžimą sustabdyti antivalstybinį visuomeninio gyvenimo seksualizavimą. Neleisime kraštutinių mažumų bendruomenėms brukti nuostatų, svetimų mūsų tautos ilgaamžėms tradicijoms, vertybėms ir Dekalogui bei prieštaraujančių pagarba žmogaus orumui pagrįstai krikščioniškajai moralei. Užtikrinsime konstitucinę tėvų teisę auklėti vaikus pagal tėvų įsitikinimus“.

Nei Prienuose, nei Marijampolėje deklaracijos priimti nepavyko – tradicines partijas atstovaujantys tarybos nariai už jas nebalsavo, todėl iniciatoriai turėjo progą pareikšti, kad šios savivaldybės oficialiai jau pritarė LGBT ideologijai.

Jurbarko savivaldybė sukišo galvas į smėlį ir apsimeta, kad nieko neįvyko, nors su jurbarkiečiais siejami seksualinių nusikaltimų skandalai jau drebina visą Lietuvą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *